Η εκπαιδευτική ρομποτική τα τελευταία χρόνια έχει αποδειχθεί ένα εξαιρετικά πολύτιμο εργαλείο στα χέρια των εκπαιδευτικών. Εκτός από τις δεξιότητες STEM που καλλιεργεί, έχω δει μέσα από την προσωπική μου εμπειρία πόσο σημαντική μπορεί να γίνει και για τα παιδιά στο φάσμα του αυτισμού.

Στα χρόνια που διδάσκω ρομποτική, με έχει εντυπωσιάσει το ενδιαφέρον, η προσήλωση και η χαρά που δείχνουν πολλά παιδιά στο φάσμα όταν ασχολούνται με τα ρομπότ και τον προγραμματισμό. Είναι σαν να βρίσκουν ένα περιβάλλον που “μιλάει” στη δική τους λογική και τους προσφέρει ασφάλεια, προβλεψιμότητα και χώρο να εκφραστούν.

🤖 Πώς βοηθά η ρομποτική τα παιδιά με αυτισμό;

Η ρομποτική προσφέρει ένα δομημένο, προβλέψιμο και “ασφαλές” περιβάλλον που διευκολύνει τα παιδιά στο φάσμα να εξερευνήσουν και να αναπτύξουν σημαντικές δεξιότητες — χωρίς να νιώθουν πίεση ή κοινωνική έκθεση.

Μέσα από τη ρομποτική, τα παιδιά:

🔹 Αναπτύσσουν Κοινωνικές Δεξιότητες

🔹 Ενισχύουν τη Λογική και τη Συγκέντρωση

🔹 Καλλιεργούν Γνωστικές Δεξιότητες & Λογική Σκέψη

Η διαδικασία του προγραμματισμού προσφέρει στα παιδιά σαφή βήματα και αίσθηση ελέγχου — κάτι που συχνά μειώνει το άγχος και ενισχύει την αυτοπεποίθησή τους.

🤝 Κλείνοντας…

Η ρομποτική μπορεί να γίνει ένα εργαλείο-γέφυρα που βοηθά τα παιδιά στο φάσμα να εξασκηθούν με ασφάλεια, να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και σταδιακά να μεταφέρουν αυτές τις δεξιότητες στον πραγματικό κόσμο.

Αξίζει να επενδύσουμε στη ρομποτική όχι μόνο ως μέσο για την ανάπτυξη τεχνικών δεξιοτήτων, αλλά και ως όχημα για περισσότερη συμπερίληψη, αποδοχή και προσωπική ενδυνάμωση.

👉 Θα χαρώ πολύ να διαβάσω στα σχόλια αν έχετε παρόμοιες εμπειρίες ή σκέψεις για τη ρομποτική και την ειδική αγωγή.

Πώς μπορούμε, μέσα από την τεχνολογία, να χτίσουμε πιο συμπεριληπτικά περιβάλλοντα;

Με εκτίμηση,
Μαρία Στρίκου

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *